7 Aralık 2010 Salı

sorular

DEĞERLİ KATILIMCILARA

.
  1. Öğretim ortam ve yöntemini öğrenci  farklılıklarını( ÜSTÜN ZEKALI,KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ..vb.) dikkate alarak tasarlayın. Öğrencileriniz farklı gereksinmelere ihtiyaç duyduğu için eğitim etkinliklerinde teknoloji kullanımını en üst düzeye çıkartarak farklı zeka guruplarına sahip öğrencilere hitap etmeye çalışınız
  2.   Öğrencilerinize  ara değerlendirmeler(kwl,anket,soru sorma ön koşul,doğru yanlış testi, vb..) yaparak onların öğrenme durumlarını   gösterin, eksiklerinin farkına varmasını sağlayın

  1. Kazanımların öz-yönelim becerilerini kapsaması  (yani  Bütün öğrencilerin proje görevlerini nasıl tamamlamaları konusunda doğru kararlar verme yeteneğine sahip öz-yönelimli öğrenciler olmaları ) gerektiğini unutmayınız.,
  2. Proje aşamasında öğrenci öz değerlendirmesine yardımcı olacak kontrol listeleri (proje değerlendirme vb..)oluşturunuz
  3. Projenin belirli aşamalarında akran ara değerlendirme uygulayınız.(sınıf ortamındaki öğrencilerin bir birlerini ve öğretmenin öğrencileri  objektif değerlendirmesi)
  4. K.W.L yani BİNO değerlendirme aracını projenin başlangıcı, süresi ve sonunda  da(yani her aşamasında) kullanabilirsiniz.
  5. Kaynaklar sekmesi-öğrenci öğrenme örnekleri şablonlarını inceleyiniz. Yayın-sunu-broşür-wiki-vb.. hazırlamada yardımcı olacaktır.
  6. Sizlere örneklendirdiğim bütün değerlendirme araçlarını ünitenin her aşamasında işlenişi(konunu içeriğine dikkat ederek)  göz önünde bulundurarak  uygulayabilirsiniz.
  7. Ünite işlenişi sırasında öğrencilerinizin hazır bulunuşluk seviyesine önem veriniz.Hazır bulunuşluk derecesini/seviyesini konunuzla(yani işlenen üniteyi ilgilendiren  hazır bulunuşluk) ilgili  belirleyiniz.
  8. bilgisayar kullanma becerisini hazır bulunuşluk olarak değerlendirmeyip; ünitenin işlenişi /projenin  işlenişi  süreci  içinde  başvurulacak   destek materyali olarak belirleyiniz.
  9. ünite ile ilgili hazırladığınız Sunumu  bir proje değerlendirme  aracı gibi vurgulamayınız. Sunumu  konunun içinde işlerken kullanınız ancak  sunum hazırlama   denetim listesi  hazırlayarak  sunumunuzu da  değerlendirmeyi unutmayınız
  10. Sizin   hazırladığınız   sunumdan   ayrı   olarak ( bir öğrencinin ağzından )öğrencinin, öğrendiklerini yansıtacağı  basit  sunum hazırlanacak.
  11. Öğrenci   öğrenme  sunusu   sizin  ünite  içerik   sorularınızın  cevabı olmalıdır.Yani öğrenci   içerikte  sorduğunuz soruların cevabını sunumda cevaplamış olmalıdır.
  12. Ünitenin özeti ,işleyeceğiniz  ünitenin  sürecini   belirler   konuların özeti değildir.yani roman özeti gibi olmayacak

  1. Öğrencilerin öğrenme faaliyetlerine teknolojiyi  katarak dersi sadece dinleyerek değil; görsel ve işitsel olarak  etkileşim içinde ders işlemelerini sağlayınız .Böylece öğrenme birçok duygu organına hitap edecek dolayısıyla  öğrenme  daha anlaşılır  ve kalıcı hale gelecektir.
  2. Bir öğrenci örneğinin hazırlamanız  ünite   beklentilerini açıklığa kavuşturmada ve öğretim tasarımınızı  geliştirmede size  yardımcı olacak;Öğrenme faaliyetine öğrenci gözüyle  bakıp, öğrencinin karşılaşacağı zorlukları görerek  kazanımları ve içerik sorularını tekrar gözden  geçirmenize   imkan  sağlayacaktır.

  1. Öğrencilerin projelerini hazırlarken ne aşamada olduklarını internet iletişim araçlarını(blogta,wikide  yapılan paylaşımları kulanınız) kullanarak, ayrıca  ara değerlendirmeler yaparak öğrencilerin hedeflere  kazanım   durumlarını kontrol ediniz
  2. Ünitenizde/ dersinizde   İnternet  araçlarınının  tamamını öğrencilerin kullanmasını sağlayın, vereceğiniz proje ve ödev konularının ve sorularının ve dönütleri wiki, blog ve çevrimiçi işbirliği web kaynaklarının internet ortamından takibini sağlayın, araştırmalarında arama motorlarını kullanmalarını teşvik ediniz. grup çalışması veya işbirliği faaliyetlerinde    E-posta, sohbet, hızlı ileti, anket/araştırma ve internet üzerinden sesli görüşme yöntemlerini kullanmalarında  öncülük yapar bu araçları yaşamlarına sokmaya çalışınız.  ANCAK GÜVENİLİRLİĞİNİ SAĞLAYICI ÖNLEMLERİ   ALMAYI   UNUTMAYINIZ.SÖYLEKİ;
  3. Öğrencileri ve ailelerini telif hakları ve adil kullanım hakkında bilgilendirin, ilgili sitelerde araştırma yapmalarını, bu konuyla alakalı belge, broşür ve afişlerin öğrencilerin her zaman görebilecekleri yerlerde bulunmasını sağlayın. öğrencilerin, projelerinde Basit atıf şablonu hazırlamalarını, ayrıca kullandıkları kaynaklara atıfta bulunmalarını; atıfta bulunulan çalışmalar ve web sitesi değerlendirme formlarını doldurmalarını sağlayın, arama motorlarında bulunan bilgilere eleştirel gözle bakmaları gerektiğini, kesin doğru olmadığı ve doğru bilgiye birden fazla kaynağın karşılaştırılarak ve web sitelerinin değerlendirerek ulaşılabileceğini anlatınız.

Ünitenizi planlarken unutmayınız ki;Tasarım Soruları; öğrenciye kazandırılması planlanan içerikte yer alan kavramların genelden özele gidilerek tartışma ortamında kendi yaşantıları ve geçmiş bilgilerinden yola çıkarak organize etmesini sağlar.
Değerlendirmeleri parçalar halinde uygulayarak (ara değerlendirme) ve yeniden düzenleyerek değerlendirme planımızı güncellemeliyiz.

·      EN ÖNEMLİSİ HAZIRLADIĞINIZ ÜNİTE ÖYLESİNE AÇIK  OLMALIDIR Kİ ONU ELİNE ALAN BAŞKA BRANŞTAKİ ARKADAŞINIZ O DERSİ İŞLEYEBİLMELİDİR    SAYGILARIMLA
                                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder