DEĞERLİ KATILIMCILARA
.
- Öğretim ortam ve yöntemini öğrenci farklılıklarını( ÜSTÜN ZEKALI,KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ..vb.) dikkate alarak tasarlayın. Öğrencileriniz farklı gereksinmelere ihtiyaç duyduğu için eğitim etkinliklerinde teknoloji kullanımını en üst düzeye çıkartarak farklı zeka guruplarına sahip öğrencilere hitap etmeye çalışınız
- Öğrencilerinize ara değerlendirmeler(kwl,anket,soru sorma ön koşul,doğru yanlış testi, vb..) yaparak onların öğrenme durumlarını gösterin, eksiklerinin farkına varmasını sağlayın
- Kazanımların öz-yönelim becerilerini kapsaması (yani Bütün öğrencilerin proje görevlerini nasıl tamamlamaları konusunda doğru kararlar verme yeteneğine sahip öz-yönelimli öğrenciler olmaları ) gerektiğini unutmayınız.,
- Proje aşamasında öğrenci öz değerlendirmesine yardımcı olacak kontrol listeleri (proje değerlendirme vb..)oluşturunuz
- Projenin belirli aşamalarında akran ara değerlendirme uygulayınız.(sınıf ortamındaki öğrencilerin bir birlerini ve öğretmenin öğrencileri objektif değerlendirmesi)
- K.W.L yani BİNO değerlendirme aracını projenin başlangıcı, süresi ve sonunda da(yani her aşamasında) kullanabilirsiniz.
- Kaynaklar sekmesi-öğrenci öğrenme örnekleri şablonlarını inceleyiniz. Yayın-sunu-broşür-wiki-vb.. hazırlamada yardımcı olacaktır.
- Sizlere örneklendirdiğim bütün değerlendirme araçlarını ünitenin her aşamasında işlenişi(konunu içeriğine dikkat ederek) göz önünde bulundurarak uygulayabilirsiniz.
- Ünite işlenişi sırasında öğrencilerinizin hazır bulunuşluk seviyesine önem veriniz.Hazır bulunuşluk derecesini/seviyesini konunuzla(yani işlenen üniteyi ilgilendiren hazır bulunuşluk) ilgili belirleyiniz.
- bilgisayar kullanma becerisini hazır bulunuşluk olarak değerlendirmeyip; ünitenin işlenişi /projenin işlenişi süreci içinde başvurulacak destek materyali olarak belirleyiniz.
- ünite ile ilgili hazırladığınız Sunumu bir proje değerlendirme aracı gibi vurgulamayınız. Sunumu konunun içinde işlerken kullanınız ancak sunum hazırlama denetim listesi hazırlayarak sunumunuzu da değerlendirmeyi unutmayınız
- Sizin hazırladığınız sunumdan ayrı olarak ( bir öğrencinin ağzından )öğrencinin, öğrendiklerini yansıtacağı basit sunum hazırlanacak.
- Öğrenci öğrenme sunusu sizin ünite içerik sorularınızın cevabı olmalıdır.Yani öğrenci içerikte sorduğunuz soruların cevabını sunumda cevaplamış olmalıdır.
- Ünitenin özeti ,işleyeceğiniz ünitenin sürecini belirler konuların özeti değildir.yani roman özeti gibi olmayacak
- Öğrencilerin öğrenme faaliyetlerine teknolojiyi katarak dersi sadece dinleyerek değil; görsel ve işitsel olarak etkileşim içinde ders işlemelerini sağlayınız .Böylece öğrenme birçok duygu organına hitap edecek dolayısıyla öğrenme daha anlaşılır ve kalıcı hale gelecektir.
- Bir öğrenci örneğinin hazırlamanız ünite beklentilerini açıklığa kavuşturmada ve öğretim tasarımınızı geliştirmede size yardımcı olacak;Öğrenme faaliyetine öğrenci gözüyle bakıp, öğrencinin karşılaşacağı zorlukları görerek kazanımları ve içerik sorularını tekrar gözden geçirmenize imkan sağlayacaktır.
- Öğrencilerin projelerini hazırlarken ne aşamada olduklarını internet iletişim araçlarını(blogta,wikide yapılan paylaşımları kulanınız) kullanarak, ayrıca ara değerlendirmeler yaparak öğrencilerin hedeflere kazanım durumlarını kontrol ediniz
- Ünitenizde/ dersinizde İnternet araçlarınının tamamını öğrencilerin kullanmasını sağlayın, vereceğiniz proje ve ödev konularının ve sorularının ve dönütleri wiki, blog ve çevrimiçi işbirliği web kaynaklarının internet ortamından takibini sağlayın, araştırmalarında arama motorlarını kullanmalarını teşvik ediniz. grup çalışması veya işbirliği faaliyetlerinde E-posta, sohbet, hızlı ileti, anket/araştırma ve internet üzerinden sesli görüşme yöntemlerini kullanmalarında öncülük yapar bu araçları yaşamlarına sokmaya çalışınız. ANCAK GÜVENİLİRLİĞİNİ SAĞLAYICI ÖNLEMLERİ ALMAYI UNUTMAYINIZ.SÖYLEKİ;
- Öğrencileri ve ailelerini telif hakları ve adil kullanım hakkında bilgilendirin, ilgili sitelerde araştırma yapmalarını, bu konuyla alakalı belge, broşür ve afişlerin öğrencilerin her zaman görebilecekleri yerlerde bulunmasını sağlayın. öğrencilerin, projelerinde Basit atıf şablonu hazırlamalarını, ayrıca kullandıkları kaynaklara atıfta bulunmalarını; atıfta bulunulan çalışmalar ve web sitesi değerlendirme formlarını doldurmalarını sağlayın, arama motorlarında bulunan bilgilere eleştirel gözle bakmaları gerektiğini, kesin doğru olmadığı ve doğru bilgiye birden fazla kaynağın karşılaştırılarak ve web sitelerinin değerlendirerek ulaşılabileceğini anlatınız.
Ünitenizi planlarken unutmayınız ki;Tasarım Soruları; öğrenciye kazandırılması planlanan içerikte yer alan kavramların genelden özele gidilerek tartışma ortamında kendi yaşantıları ve geçmiş bilgilerinden yola çıkarak organize etmesini sağlar.
Değerlendirmeleri parçalar halinde uygulayarak (ara değerlendirme) ve yeniden düzenleyerek değerlendirme planımızı güncellemeliyiz.
· EN ÖNEMLİSİ HAZIRLADIĞINIZ ÜNİTE ÖYLESİNE AÇIK OLMALIDIR Kİ ONU ELİNE ALAN BAŞKA BRANŞTAKİ ARKADAŞINIZ O DERSİ İŞLEYEBİLMELİDİR SAYGILARIMLA
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder