Öğretmenin | |
Adı, Soyadı | Davut Dazıroğlu |
Okulunun Adı | Kalaba Lisesi |
Okulunun Bulunduğu Mahalle | Kalaba mah.Keçiören |
Okulun Bulunduğu İl | Ankara |
Ünite Bilgisi | |
'Ünite Başlığı' Ankara savaşı neden önemli | |
Üniteniz için açıklayıcı ya da yaratıcı bir ad | |
'Ünite Özeti ' 1402 yılında yapılan Ankara savaşının Osmanlı devleti açısından önemini belirtmek için savaşın nedeni,kimler arasında yapıldığı,nerede ve ne zaman olduğu açıklanacak.Savaş öncesi gelişmeler ve her iki ordunun durumu belirtilecek.Savaşın başlaması ve gelişimi açıklanıp sonuçları ve Osmanlı tarihi açısından gelişmeler belirtilecek.Savaş sonunda yaşanan Fetret devri olayları anlatılacak. | |
İşlenen dersin içeriğini anlatan kısa ve öz bir ünite içeriği, öğrenilen ana konuların tanımı ve etkinliklerin öğrencilerin Konu, Ünite ve Temel soruları cevaplamasına nasıl yardım edeceğinin kısa bir açıklaması. | |
Dersin Adı Osmanlı Devletinin Kuruluş dönemi (Tarih 2) | |
Kurs kapsamında tasarımlayacağınız ünitenin ait olduğu dersin adı | |
Sınıf Düzeyi Lise 2. sınıf (10.Sınıf) | |
Ünite için hedeflenen sınıf seviyesi | |
İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre (8, 40 dakikalık ders saati) | |
Örneğin: 8 elli dakikalık ders, 6 hafta, 3 ay vb. | |
'Ünitenin Temelleri' | |
Hedeflenen İçerik (Konu Başlıkları) (Ankara savaşı öncesi durum,Ankara savaşının nedenleri,Ankara savaşının başlaması ve gelişimi,Ankara savaşının sonuçları,Savaş sonrası yaşanan fetret dönemi olayları) | |
Ünitenin içereceği konu başlıklarını maddeler halinde burada sıralayın. | |
Öğrenme Amaçları/Çıktıları (Kazanımları) Öğrenci Ankara savaşı öncesi gelişmeleri kavrayacak,Ankara savaşının çıkma nedenlerini bilecek,Ankara savaşının başlaması ve gelişmesini açıklayacak,savaşın sonucunu ve sonrası yaşanan sonuçları kavrayacak,Fetret dönemi olayları ve gelişmeleri belirtecek. | |
Ünite sonunda değerlendirilecek ve öğrencilerinizin kazanmasını beklediğiniz bilgi, beceri ve tutumların listesi (öğretim programındaki beklentiler). | |
Öğretim Programı Tasarım Soruları | |
Temel Soru | Birkaç ünite ya da dersi birleştirebilecek kadar geniş, merak uyandıran, kapsamlı bir soru (Savaşların insanlık tarihine etkileri neler olmuştur?) |
Ünite Soruları | Üniteniz için rehber sorular (Devletler arası çatışmalar neden çıkar? Savaşlar olmasaydı insanlık nasıl olurdu?Ankara savaşının çıkmasında hangi nedenler rol oynamıştır?Ankara savaşının Osmanlı tarihindeki yeri nedir?Fetret dönemi neden yaşanmıştır? |
İçerik Soruları | İçerik alanı ya da açıklayıcı sorular. (Ankara savaşının siyasi nedenleri nedir?Ankara savaşının askeri nedenleri nedir?Ankara savaşının ekonomik nedenleri nedir?Ankara savaşının sosyal nedenleri nelerdir?Osmanlı devleti Ankara savaşının neden kaybetmiştir?Fetret dönemi nedir? |
Değerlendirme Planı | |
'Değerlendirme Zaman Çizelgesi' Proje başlamadan önce önceki bilgi düzeyi için sorgulama.KWL şeması,Öyküsel notlandırma,akran geri bildirma,Bülten ve hikaye panosu, Proje aşamasında:Araştırmaya yönelik sorular,küçük günlük denetim listesi,sunu denetim listesi,broşür denetim listesi,öz değerlendirme formu Proje tamamlandıktan sonra:Proje denetim listesi,işbirliği denetim listesi,proje öz yönelim değerlendirme formu,oylama,öz değerlendirme,KWL şeması | |
'Değerlendirme Özeti' Proje başlamadan önce1-Öğrencilerin önceki ünitelerden öğrenmiş olduğu bilgileri hatırlatmak ve proje başındaki seviyesini ortaya koymak için proje çalışmasına başlamadan önce Önceki bilgi düzeyi için sorgulama ve K-W-L şemalarından faydalanılacak. 2-Öğrenci başlangıç için sadece bilgi ve merak kısımlarını düşünerek bunu defterine şema olarak çizecek. Öğrenciler projeler üzerinde çalışır ve görevlerini tamamlarlar: 1-Araştırmaya yönelik sorular vasıtasıyla öğrencilerin gerçek hayatla bağlantılar kurup kurmadığı, eleştirel düşünme sonucunda elde ettiği kararları savunabilme becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. 2-Uygulama sırasında öğrencilerin hangi aşamalarda aktif rol aldığın tespit etmek için Küçük günlük denetim listesi aracı kullanılacak. Proje çalışması tamamlandıktan sonra: 1-Proje denetim listesi hem öğrenci hem de öğretmen çalışmalarını ayrı ayrı kontrol etmek için kullanılacak. 2-İşbirliği denetim listesinde öğrencilerin grup etkinliklerinde tartışmalara katılım fikirlerini paylaşım ve ortak kararlara ulaşma konularındaki etkinliklerini yansıtmak amacındadır: | |
Bütün eğitim boyunca nasıl bir değerlendirme stratejisi uygulayacağınızın (neyi nerede nasıl neden yapacağınızı) ve kullanacağınız değerlendirme araçlarının tanıtımı. | |
Ünite Ayrıtnıları | |
Önkoşul Becerileri Temel bilgisayar kullanım becerileri, Microsoft Office Word ve Powerpoint kullanımı, e-posta alıp gönderme, bilgi okuryazarlığı, web araçları kullanımı | |
Üniteye başlayabilmek için öğrencilerde olması gereken kuramsal bilgi ve teknik beceriler | |
'Öğretim (Öğrenme ve Öğretme) Süreçleri' Proje Öncesinde; 1-Proje tabanlı eğitim için okuldaki öğrenci, veli ve öğretmenlere yönelik bir broşür hazırlayıp paylaşır. Bu sayede onlarında proje tabanlı eğitim hakkında bilgi seviyelerini artırmayı hedefler. 2-Sınıfta öğrencilere proje tabanlı eğitim hakkında, sınıfta öğrencilere sunmak için bir sunu hazırla ve öğrencilerle paylaşır. Okuldaki duvar gazetesine okuldaki diğer öğrencilerin dikkatini ve yürütülen projeye ilgililerini çekmek için duvar gazetesine bülten hazırlayıp asar. 3-Yapılacak proje ile ilgili Veli izin Dilekçelerini çoğalt, gönder ve geri toplar. Projeye Başlarken; 1. Hafta: Konumuz, XV. Yüzyıllarda Osmanlılarda askeri ve siyasi durum başlıklı sunuyu izleyin ve üniteye ne kadar hazırsınız? Sunu içinde onların daha geniş kapsamlı konularla bağlantı kurmaları için Temel sorumuz olan “ dünyada çatışmaları neden durduramıyoruz?” sorusunu hatırlayın. Sunu içinde sorulan soruların seviyelerine yoğunlaşın? Bu Sorular size neleri çağrıştırıyor. Konumuza günlük hayatınızdan örnekler verin. Bu kadar soruyu cevaplamam için neler yapabilirim? Proje çalışması boyunca ihtiyaç duyabileceğiniz araştırmanızda size yol göstermesi ve doğru kaynaklara yöneltmesi için Araştırmayı yönlendiren sorular aracından faydalanın. Bu araç üzerindeki sorular üzerine arkadaşlarınızla düşünün. Bunları anlamak için hangi kelimelere ihtiyacınız var inceleyin. Daha önceki yapmış olduğun araştırma ve gözlemler sonuçlarını ekip arkadaşlarınla paylaş ve Osmanlıların türk tarihine Katkısı konusunu da kapsayacak şekilde bir proje geliştir. Aklına gelen proje örneklerini ekibinle paylaş ve bir proje üzerine ortak karar alın. 2. Hafta – 3. Hafta: Projenizi geliştirme sürecinde birbirinden farklı araçlar kullanacaksınız. Projenizdeki aşağıdaki araçları kullanacak şekilde geliştirin. Aşağıda sana sunulan araçları incele ve kullanımları · Wiki · sunu Bu araçlardan konumuz Osmanlıların Türk tarihine Katkıları üzerine bir proje geliştireceksiniz. Projenizin gelişiminde amacınız doğrultusunda en iyi hangi araçtan hangi aşama için faydalanabilirsiniz? Düşünün. Öğretmeniniz araçların anlatımına odaklanın ve araçların kullanım alanları hakkında kısa kısa notlar alın. Öğretmeninizin göstereceği örnek projeyi inceleyin ve bu projede bu kaynaklardan nasıl yararlanılmış bakın. Size örnek olacak fikirleri “Proje geliştirmek için kullanabileceğim araçlar ve fikirler” dosyasına işleyin. Grup olarak bu araçlardan hangi aşamada nasıl faydalanırsınız fikirlerinizi yine aynı dosyaya yazın. Her aracınız için bir hikâye panosu hazırlayacaksınız. Sunu hikâye panosu için tıklayın, broşür hikâye panosu için tıklayın, blog hikâye panosu için tıklayın, Wiki hikâye panosu için tıklayın. Öğretmen tarafından verilen “Araştırmaya yönlendiren sorular” değerlendirme aracını göz önüne alın. Projenin en başından en sonuna kadar Küçük günlük denetim listesini doldurmayı unutmayın. Hazırlayacağınız ürünlerin her biri için hikâye panosu kullanın. Öğretmeniniz onay vermeden gerçekleştirmeye başlamayın. Hikâye Panosu hazırlama ev ödevi olarak gerçekleştirilebilir. Ancak hikâye panosu grubun tek olacağını unutmayın evde hazırlayacağın belgeyi bir sonraki ders ekip arkadaşlarınla paylaşarak son haline getireceksiniz. Hikâye panosunda mümkün oldukça 21.YY becerilerini kullanabilecekleri ortamlar yaratın. 4. Hafta: Hazırlayacağınız araçların her biri kesinlikle hikâye panosu ile anlatılmalıdır. Ekip olarak hazırladığınız hikâye panosu bir anlamda projenizin gelişimin ve tamamlanmasını içerecektir. Size kılavuzluk edecek bir plan olacaktır. Bunun haricinde hazırlayacağınız sunu ve broşür için bir değerlendirme aracı olarak sunu denetim listesi ve broşür denetim listesi ile hedeflerinize ve öğrenmeyi ne kadar gerçekleştirdiğiniz değerlendirilecektir. 5. Hafta: Proje denetim listesi hem öğrenci hem de öğretmen çalışmalarını ayrı ayrı kontrol etmek için kullanılacak. İşbirliği denetim listesinde öğrencilerin grup etkinliklerinde tartışmalara katılım fikirlerini paylaşım ve ortak kararlara ulaşma konularındaki etkinliklerini yansıtmak amacındadır. Oylama ile öğrencinin görüşlerini alarak sınıfın öğrenmişlik düzeyini gözlemleyebiliriz. Öz değerlendirme ile de proje en başından en sonuna kadar öğrencin öğrenmeyi nasıl gerçekleştirdiğini değerlendiriyoruz. hakkında ek açıklamaları oku. · | |
Öğretim süreçlerinin açık bir resmi- öğrenci etkinliklerinin kapsamı ve sırasının açıklanması ve öğrencilerin kendi öğrenmelerini planlamaya nasıl dahil edileceği. | |
Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek | |
Özel ihtiyaçları olan (engelli) öğrenci | · Öğrencilerin işbirliği içinde takım çalışması yaparak grup içindeki diğer öğrencilerden kopmadan sağlayacağımız destek malzemesi yardımıyla öğrencinin projeye katkıda bulunması sağlanabilir. Bu sayede öğrenci hem projenin gelişimine katkıda bulunurken diğer öğrencilerin anlatımı ile öğrenmesini gerçekleştirilebilir. Bu kapsamda öğrenci hem farklı anlatım stilleri ile öğrenmenin farklı yollarını ve anlatım zenginliğine kavuşur hem de projesi için ilk başta hedeflediği standartların üzerine çıkar. |
20 Ekim 2010 Çarşamba
öpts
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder