Intel® Öğretmen Programı
Çevrimiçi Temel Kursu
Giriş
“Sihirli olan bilgisayarlar değil, öğretmenlerdir.”
—Craig Barrett, Yönetim Kurulu Üyesi
Intel Firması
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu, öğretmenlerin etkili kullanmayı bilmedikleri sürece sınıflarda yer alan eğitim teknolojisinin hiç bir anlam ifade etmediğine ilişkin görüşü vurgulamaktadır.
Tanım
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu, öğrencilerin kalıcı öğrenmesini sağlamak için derslerde teknolojinin etkin kullanımı konusunda öğretmenlere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefleyen Intel® Öğretmen Programı kurslarından biridir.
Hedef
Çevrimiçi Temel Kurs’un hedefi, öğretmenlerin öğrencilerinin 21. Yüzyılın gerektirdiği öğrenme alışkanlıklarını nasıl kazandırabileceklerini ve bu konuda onları nasıl güdüleyebileceklerini keşfetmelerine yardımcı olmaktır.
Stratejiler
Bu hedef ulaşmak için dört ana strateji kullanıyoruz:
- Araştırma, iletişim, işbirliği ve üretkenlik strateji ve araçları yoluyla kalıcı öğrenmeyi zenginleştirmek için öğrenci ve öğretmenlerin teknolojiyi kullanmalarına odaklanmak
- Öğretim programına uygun ünite ve değerlendirme araçlarının geliştirilmesini ve yaparak öğrenmeyi vurgulamak
- Öz-yönelimi ve üst düzey düşünmeyi yüreklendiren öğrenci merkezli öğrenmeyi yaygınlaştırmak
- Öğretmenleri, sorun çözme ve akran geribildirimlerine dayalı bir öğretim yaklaşımını geliştirmek için meslektaşlarıyla işbirliği yapmaya teşvik etmek
İçerik
Kursun bir temel soruyu cevaplamaya yöneliktir: Teknoloji, öğrenmeyi desteklemek ve değerlendirmek için en etkili nasıl kullanılabilir? Öğretmenler öğretim tasarımcısı gibi çalışarak sekiz module ayrılmış etkinlikler yoluyla bu temel sorunun cevabını aramakta ve teknolojinin yer aldığı, öğrenci merkezli, kazanımlara dayalı üniteler tasarımlayarak geliştirmektedirler.
Öğretmenler kurs boyunca araştırma sonuçlarına dayalı olarak geliştirilmiş, teknolojinin derslerde etkili kullanımına yönelik bir eğitim almaktadırlar. Bu arada kendi derslerine ilişkin bir konuyu (üniteyi) tasarımlamakta ve gerekli malzemeleri geliştirmektedirler. Üniteleri için en uygun araçları seçmeden önce mevcut Web tabanlı teknolojilerin ve yazılımların üstünlüklerini, sınırlılıklarını ve kullanım yöntemlerini incelemektedirler. Eğitim sonunda tamamlanan her ünite, bir öğrenci projesi örneğini, öğrenci öz-yönelik araçlarını (öğrencilerin ünitede etkin rol almalarını sağlayacak araçları) ve ünite boyunca uygulanacak farklı değerlendirme araçlarını içermektedir. Eğitici Formatör Öğretmen adayları ise ek olarak bu kursun nasıl yürüteceklerine ilişkin etkinlikler gerçekleştirmektedir.
Modül 1: Projelerle Öğretme | |
Konu: Proje tabanlı öğrenme ve ünite tasarımı | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Ürün dosyasının bileşenlerini gözden geçirin • Proje tabanlı öğrenmeyi ve projeleri anlatan bir yayın hazırlayın • Üniteniz ile öğrencilerinize kazandırmaya çalışacağınız 21. Yüzyıl Becerilerini belirleyin • Geliştireceğiniz Üniteye ilişkin fikirler oluşturmaya başlayın • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın |
Modül 2: Ünitemi Planlama | |
Konu: Öğretim Programı Tasarım Soruları ve öğrenci merkezli değerlendirme | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Ünitenizde işleyeceğiniz içeriği belirleyin • Öğrenme amaçları (kazanımlar) geliştirin • Öğretim Programı Tasarım Soruları geliştirin • Etkili değerlendirme stratejilerini araştırın • Üniteniz için taslak bir Değerlendirme Zaman Çizelgesi hazırlayın • Öğrenci gereksinimlerini belirleyecek bir değerlendirme aracı hazırlayın • Ünite Ürün Dosyası sunumu hazırlayın • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın |
Modül 3: Bağlantılar Kurma | |
Konu: Öğretme ve öğrenme süreçlerini desteklemede İnternet kullanımı | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Ünite Ürün Dosyasını ve öğrenci gereksinimlerinin belirlenmesi değerlendirme aracını geliştirmek için geribildirim alın • Kazanımlara projelerle ulaşmaya yönelik görüşlerinizi paylaşın • Telif Hakkı ve Adil Kullanım mevzuatını inceleyin • Yararlanılan Kaynaklar belgesi hazırlayın • Araştırmayı, iletişimi, işbirliğini, problem çözmeyi ve diğer 21. Yüzyıl Becerilerini desteklemek için ünitenizde İnternet kaynaklarını kullanın • Çevrimiçi işbirliği Web sitesi kullanarak Ünite fikirlerinizi paylaşın • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın |
Modül 4: Öğrenme Örnekleri Hazırlama | |
Konu: Öğrenci bakış açısıyla proje çıktıları | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Öğrencilerin proje tabanlı, öğrenci merkezli öğrenmeye uyum sağlayabilmelerine yardımcı olacak stratejileri belirleyin • Öğrenmenin gerçekleştiğini gösteren örnek öğrenme yayını, sunumu, Wiki sayfası ya da Web günlüğü (blogu) hazırlayın • Öğretim süreçlerine ilişkin bir taslak oluşturun • Öğrenme örneğinizi değerlendirin (öz-değerlendirme yapın) • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın |
Modül 5: Öğrenci Projelerini Değerlendirme | |
Topic: Ara (geliştirme amaçlı) ve Son (bütüncül) değerlendirme | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Öğrenme örneğinizi geliştirmek için geribildirim alın • Öğrencileri değerlendirme sürecine dahil etmeye yönelik olası sorunları ve çözüm yollarını araştırın • Mevcut değerlendirme araç ve uygulamalarınızı değerlendirin (öz-değerlendirme yapın) • Değerlendirme Özetine ilişkin bir taslak hazırlayın • Öğrenme örneğinize yönelik bir değerlendirme aracı geliştirin • Değerlendirmelerinize dayalı olarak öğrenme örneğinizi gözden geçirin • Ünite Planınızı gözden geçirin • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın |
Modül 6: Öğrenci Başarısını Planlama | |
Konu: Öğrenci desteği ve öz-yönelim | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Öğrencilerin bireysel özellik ve gereksinimlerine yönelik farklı öğretim stratejilerini araştırın • Öğrenci öz-yönelimini yüreklendirecek bir değerlendirme aracı geliştirin • Öğrenci destek malzemeleri hazırlayın • Öğrencilerin bireysel farklılıklarına yönelik destek sağlama konusunu dikkate alarak Ünite Planınızı gözden geçirin • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın • Öğrenci merkezli sınıfta rehberlik konusunda kendinizi değerlendirin (öz-değerlendirme yapın) |
Modül 7: Teknolojiyle Rehberlik | |
Konu: Bir rehber olarak öğretmen | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Üst düzey düşünmeye yönlendiren soru sorma stratejilerini araştırın • Rehberlik malzemeleri hazırlayın • Ünite Planınızı gözden geçirin • Uygulama stratejilerini tartışın • Yönetim belgeleri hazırlayın • Ünite Ürün Dosyanızı değerlendirin (öz-değerlendirme yapın) ve değerlendirmeniz doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapın • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın |
Modül 8: Ünite Ürün Dosyalarının Gösterimini Gerçekleştirme | |
Konu: Öğrenilenleri paylaşma | Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: • Ünitenizin gösterimine hazırlanın • Ürün Dosyanıza ilişkin geribildirim alışverişinde bulunun • Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın • Kursu değerlendirin |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder