20 Ekim 2010 Çarşamba

ptö

merhaba ,aşağıdaki yazıyı okuyunuz
Intel® Öğretmen Programı
Çevrimiçi Temel Kursu
Giriş

“Sihirli olan bilgisayarlar değil, öğretmenlerdir.”
—Craig Barrett, Yönetim Kurulu Üyesi
Intel Firması

Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu, öğretmenlerin etkili kullanmayı bilmedikleri sürece sınıflarda yer alan eğitim teknolojisinin hiç bir anlam ifade etmediğine ilişkin görüşü vurgulamaktadır.

Tanım
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu, öğrencilerin kalıcı öğrenmesini sağlamak için derslerde teknolojinin etkin kullanımı konusunda öğretmenlere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefleyen Intel® Öğretmen Programı kurslarından biridir.

Hedef
Çevrimiçi Temel Kurs’un hedefi, öğretmenlerin öğrencilerinin 21. Yüzyılın gerektirdiği öğrenme alışkanlıklarını nasıl kazandırabileceklerini ve bu konuda onları nasıl güdüleyebileceklerini keşfetmelerine yardımcı olmaktır.

Stratejiler
Bu hedef ulaşmak için dört ana strateji kullanıyoruz:
  • Araştırma, iletişim, işbirliği ve üretkenlik strateji ve araçları yoluyla kalıcı öğrenmeyi zenginleştirmek için öğrenci ve öğretmenlerin teknolojiyi kullanmalarına odaklanmak
  • Öğretim programına uygun ünite ve değerlendirme araçlarının geliştirilmesini ve yaparak öğrenmeyi vurgulamak
  • Öz-yönelimi ve üst düzey düşünmeyi yüreklendiren öğrenci merkezli öğrenmeyi yaygınlaştırmak
  • Öğretmenleri, sorun çözme ve akran geribildirimlerine dayalı bir öğretim yaklaşımını geliştirmek için meslektaşlarıyla işbirliği yapmaya teşvik etmek

İçerik
Kursun bir temel soruyu cevaplamaya yöneliktir: Teknoloji, öğrenmeyi desteklemek ve değerlendirmek için en etkili nasıl kullanılabilir? Öğretmenler öğretim tasarımcısı gibi çalışarak sekiz module ayrılmış etkinlikler yoluyla bu temel sorunun cevabını aramakta ve teknolojinin yer aldığı, öğrenci merkezli, kazanımlara dayalı üniteler tasarımlayarak geliştirmektedirler.

Öğretmenler kurs boyunca araştırma sonuçlarına dayalı olarak geliştirilmiş, teknolojinin derslerde etkili kullanımına yönelik bir eğitim almaktadırlar. Bu arada kendi derslerine ilişkin bir konuyu (üniteyi) tasarımlamakta ve gerekli malzemeleri geliştirmektedirler. Üniteleri için en uygun araçları seçmeden önce mevcut Web tabanlı teknolojilerin ve yazılımların üstünlüklerini, sınırlılıklarını ve kullanım yöntemlerini incelemektedirler. Eğitim sonunda tamamlanan her ünite, bir öğrenci projesi örneğini, öğrenci öz-yönelik araçlarını (öğrencilerin ünitede etkin rol almalarını sağlayacak araçları) ve ünite boyunca uygulanacak farklı değerlendirme araçlarını içermektedir. Eğitici Formatör Öğretmen adayları ise ek olarak bu kursun nasıl yürüteceklerine ilişkin etkinlikler gerçekleştirmektedir.

Modül 1: Projelerle Öğretme
Konu:
Proje tabanlı öğrenme ve ünite tasarımı
Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Ürün dosyasının bileşenlerini gözden geçirin
  Proje tabanlı öğrenmeyi ve projeleri anlatan bir yayın hazırlayın
  Üniteniz ile öğrencilerinize kazandırmaya çalışacağınız 21. Yüzyıl Becerilerini belirleyin
  Geliştireceğiniz Üniteye ilişkin fikirler oluşturmaya başlayın
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
Modül 2: Ünitemi Planlama
Konu:
Öğretim Programı Tasarım Soruları ve öğrenci merkezli değerlendirme
Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Ünitenizde işleyeceğiniz içeriği belirleyin
  Öğrenme amaçları (kazanımlar) geliştirin
  Öğretim Programı Tasarım Soruları geliştirin
  Etkili değerlendirme stratejilerini araştırın
  Üniteniz için taslak bir Değerlendirme Zaman Çizelgesi hazırlayın
  Öğrenci gereksinimlerini belirleyecek bir değerlendirme aracı hazırlayın
  Ünite Ürün Dosyası sunumu hazırlayın
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
Modül 3: Bağlantılar Kurma
Konu:
Öğretme ve öğrenme süreçlerini desteklemede İnternet kullanımı
Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Ünite Ürün Dosyasını ve öğrenci gereksinimlerinin belirlenmesi değerlendirme aracını geliştirmek için geribildirim alın
  Kazanımlara projelerle ulaşmaya yönelik görüşlerinizi paylaşın
  Telif Hakkı ve Adil Kullanım mevzuatını inceleyin
  Yararlanılan Kaynaklar belgesi hazırlayın
  Araştırmayı, iletişimi, işbirliğini, problem çözmeyi ve diğer 21. Yüzyıl Becerilerini desteklemek için ünitenizde İnternet kaynaklarını kullanın
  Çevrimiçi işbirliği Web sitesi kullanarak Ünite fikirlerinizi paylaşın
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
Modül 4: Öğrenme Örnekleri Hazırlama
Konu:
Öğrenci bakış açısıyla proje çıktıları
Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Öğrencilerin proje tabanlı, öğrenci merkezli öğrenmeye uyum sağlayabilmelerine yardımcı olacak stratejileri belirleyin
  Öğrenmenin gerçekleştiğini gösteren örnek öğrenme yayını, sunumu, Wiki sayfası ya da Web günlüğü (blogu) hazırlayın
  Öğretim süreçlerine ilişkin bir taslak oluşturun
  Öğrenme örneğinizi değerlendirin (öz-değerlendirme yapın)
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
Modül 5: Öğrenci Projelerini Değerlendirme
Topic:
Ara (geliştirme amaçlı) ve Son (bütüncül) değerlendirme
Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Öğrenme örneğinizi geliştirmek için geribildirim alın
  Öğrencileri değerlendirme sürecine dahil etmeye yönelik olası sorunları ve çözüm yollarını araştırın
  Mevcut değerlendirme araç ve uygulamalarınızı değerlendirin (öz-değerlendirme yapın)
  Değerlendirme Özetine ilişkin bir taslak hazırlayın
  Öğrenme örneğinize yönelik bir değerlendirme aracı geliştirin
  Değerlendirmelerinize dayalı olarak öğrenme örneğinizi gözden geçirin
  Ünite Planınızı gözden geçirin
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
Modül 6: Öğrenci Başarısını Planlama
Konu:
Öğrenci desteği ve öz-yönelim
Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Öğrencilerin bireysel özellik ve gereksinimlerine yönelik farklı öğretim stratejilerini araştırın
  Öğrenci öz-yönelimini yüreklendirecek bir değerlendirme aracı geliştirin
  Öğrenci destek malzemeleri hazırlayın
  Öğrencilerin bireysel farklılıklarına yönelik destek sağlama konusunu dikkate alarak Ünite Planınızı gözden geçirin
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
  Öğrenci merkezli sınıfta rehberlik konusunda kendinizi değerlendirin (öz-değerlendirme yapın)
Modül 7: Teknolojiyle Rehberlik
Konu:
Bir rehber olarak öğretmen

Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Üst düzey düşünmeye yönlendiren soru sorma stratejilerini araştırın
  Rehberlik malzemeleri hazırlayın
  Ünite Planınızı gözden geçirin
  Uygulama stratejilerini tartışın
  Yönetim belgeleri hazırlayın
  Ünite Ürün Dosyanızı değerlendirin (öz-değerlendirme yapın) ve değerlendirmeniz doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yapın
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
Modül 8: Ünite Ürün Dosyalarının Gösterimini Gerçekleştirme
Konu:
Öğrenilenleri paylaşma
Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]:
  Ünitenizin gösterimine hazırlanın
  Ürün Dosyanıza ilişkin geribildirim alışverişinde bulunun
  Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın
  Kursu değerlendirin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder