BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI ÜNİTESİ PLANI Öğretmenin Adı, Soyadı HEREDOT GURUBU(Davut.DAZIROĞLU,Dilek KAYIKÇI,DilekŞAHİN,Yaşar TATLITÜRK) Okulunun Adı Kalaba lisesi Okulunun Bulunduğu Mahalle Kalaba mah. Okulun Bulunduğu İl Ankara Ünite Bilgisi Ünite Başlığı 20. yüzyıl başlarında Osmanlı imparatorluğu(birinci dünya savaşı)
Ünite Özeti
20.yüzyıl başlarında dünyanın ve Avrupa’nın siyasi durumu ve devletler tablosu açıklanacak. Avrupa'da İtalya ve Almanya'nın siyasi birliğini sağlamasıyla devletler tablosu değişti.İtalya ve Almanya genişleme ve sömürgecilik faaliyetlerine başlayınca devletler arasında rekabet ve hızlı bir Değerlendirme Planı Değerlendirme Zaman Çizelgesi Proje Başlamadan Önce Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken Proje Tamamlandıktan Sonra
Sorusorma, KWL şeması, önceki bilgi düzeyini sorgulama günlük tutma rol verme ve canlandırma Öz yönlendirme değerlendirme tablosu,broşür değerlendirme sistemi,işbirlikli gözlem kağıdı küçük günlük denetim listesi Grup süreç değerlendirme listesi,proje değerlendirme listesi,öz yönlendirme değerlendirme tablosu,
Değerlendirme Özeti ●üniteye giriş, ünite özeti ,ÖPTS soruları,temel soru,ünite ve içerik soruları,değerlendirme süreçleri,sonlandırma etkinliği(wiki)broşür,sunu,canlandırma etkinliği,rol oynama ●Öğrenci ihtiyaçlarını belirleme sunusu ile öğrencilerin konuya ilgisi çekilir. ●Öğrenci örneği sunularak öğrencilerin yapacakları çalışmanın neye benzeyeceği hakkında bilgi Sahibi olmaları sağlanır. ●Öğrenciler guruplara ayrılarak proje konuları verilir.Proje için gurupların anket soruları hazırlamaları istenir. ●Guruplar hazırladıkları anket sorularını kendi çevrimiçi işbirliği sitesinde paylaşırlar. Öğretmen bu işleri takip eder. ●Guruplar anketi uygularlar.Bulguları kendi çevrimiçi işbirliği sitesinde yayınlarlar:(google docs) ●Öğretmen bu site üzerinden geri dönüt verir. ●Proje sonunda guruplar anket sonuçlarını kendi gurup bloglarında paylaşırlar 1. HAFTA: Önceki bilgileri etkinleştirme ve artalan sağlama: Temel soruyu “dünyada çatışmaları neden önleyemiyoruz” tahtaya yazın. öğrencilerin bunu yansıtmalarını sağlayın .içerik sorularından savaşın nedenleri konusunda bir konuşma yapın.Öğrencilerin savaşlar ve nedenleri hakkında önceden bildiklerine yönelik bir tartışma başlatmak için,öğrenci ihtiyaçlarını ölçme sunusunu gösterini20.yüzyıl başlarında dünyadaki gelişmeleri öğrencilere tanıtın.savaşları anlamanın en önemli yolunun savaş öncesi olaylarda gizli olduğu tartışmasını başlatın.öğrencilerin savaş hakkında bildiklerini ölçmek için günlük tutturun.hatta öğrencilere savaşla ilgili önemli aktörlerin tarihi canlandırmasını ve rol oynamasını uygularız.Öğrencilerin bildikleri konusunda ne kadar bildikleri konusunda kwl şeması bildiklerini ölçen uygularız.sınıfta daha önceki tecrübe ve bilgilerinden yararlanarak beyin fırtınası başlatıp ön hazırlık yaptırılır.öğrencilerin 1914 yıllarını iyi değerlendirmesi için dönemin sosyal,siyasal,ekonomik,kültürel yapısının çok iyi bilinmesi gerektiği ve değerlendirmelerin buna göre yapılması hatırlatılır.öğrencilerin olayı içselleştirmesi için rol oynama ve canlandırma görevi verilir.guruplardan devlet başkanı,başbakan,genelkurmay başkanı,Avusturya Macaristan veliahtı ve veliahtı öldüren Sırplı öğrenciyi ve bir vatandaşı canlandırmaları ve içselleştirmeleri istenir.
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI ÜNİTESİ PLANI
YanıtlaSilÖğretmenin
Adı, Soyadı HEREDOT GURUBU(Davut.DAZIROĞLU,Dilek KAYIKÇI,DilekŞAHİN,Yaşar TATLITÜRK)
Okulunun Adı Kalaba lisesi
Okulunun Bulunduğu Mahalle Kalaba mah.
Okulun Bulunduğu İl Ankara
Ünite Bilgisi
Ünite Başlığı
20. yüzyıl başlarında Osmanlı imparatorluğu(birinci dünya savaşı)
Ünite Özeti
20.yüzyıl başlarında dünyanın ve Avrupa’nın siyasi durumu ve devletler tablosu açıklanacak. Avrupa'da İtalya ve Almanya'nın siyasi birliğini sağlamasıyla devletler tablosu değişti.İtalya ve Almanya genişleme ve sömürgecilik faaliyetlerine başlayınca devletler arasında rekabet ve hızlı bir
Değerlendirme Planı
Değerlendirme Zaman Çizelgesi
Proje Başlamadan Önce Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken
Proje Tamamlandıktan Sonra
Sorusorma,
KWL şeması, önceki bilgi düzeyini sorgulama günlük tutma rol verme ve canlandırma Öz yönlendirme değerlendirme tablosu,broşür değerlendirme sistemi,işbirlikli gözlem kağıdı küçük günlük denetim listesi Grup süreç değerlendirme listesi,proje değerlendirme listesi,öz yönlendirme değerlendirme tablosu,
Değerlendirme Özeti
●üniteye giriş, ünite özeti ,ÖPTS soruları,temel soru,ünite ve içerik soruları,değerlendirme süreçleri,sonlandırma etkinliği(wiki)broşür,sunu,canlandırma etkinliği,rol oynama
●Öğrenci ihtiyaçlarını belirleme sunusu ile öğrencilerin konuya ilgisi çekilir.
●Öğrenci örneği sunularak öğrencilerin yapacakları çalışmanın neye benzeyeceği hakkında bilgi
Sahibi olmaları sağlanır.
●Öğrenciler guruplara ayrılarak proje konuları verilir.Proje için gurupların anket soruları hazırlamaları istenir.
●Guruplar hazırladıkları anket sorularını kendi çevrimiçi işbirliği sitesinde paylaşırlar.
Öğretmen bu işleri takip eder.
●Guruplar anketi uygularlar.Bulguları kendi çevrimiçi işbirliği sitesinde yayınlarlar:(google docs)
●Öğretmen bu site üzerinden geri dönüt verir.
●Proje sonunda guruplar anket sonuçlarını kendi gurup bloglarında paylaşırlar
1. HAFTA: Önceki bilgileri etkinleştirme ve artalan sağlama:
Temel soruyu “dünyada çatışmaları neden önleyemiyoruz” tahtaya yazın. öğrencilerin bunu yansıtmalarını sağlayın .içerik sorularından savaşın nedenleri konusunda bir konuşma yapın.Öğrencilerin savaşlar ve nedenleri hakkında önceden bildiklerine yönelik bir tartışma başlatmak için,öğrenci ihtiyaçlarını ölçme sunusunu gösterini20.yüzyıl başlarında dünyadaki gelişmeleri öğrencilere tanıtın.savaşları anlamanın en önemli yolunun savaş öncesi olaylarda gizli olduğu tartışmasını başlatın.öğrencilerin savaş hakkında bildiklerini ölçmek için günlük tutturun.hatta öğrencilere savaşla ilgili önemli aktörlerin tarihi canlandırmasını ve rol oynamasını uygularız.Öğrencilerin bildikleri konusunda ne kadar bildikleri konusunda kwl şeması bildiklerini ölçen uygularız.sınıfta daha önceki tecrübe ve bilgilerinden yararlanarak beyin fırtınası başlatıp ön hazırlık yaptırılır.öğrencilerin 1914 yıllarını iyi değerlendirmesi için dönemin sosyal,siyasal,ekonomik,kültürel yapısının çok iyi bilinmesi gerektiği ve değerlendirmelerin buna göre yapılması hatırlatılır.öğrencilerin olayı içselleştirmesi için rol oynama ve canlandırma görevi verilir.guruplardan devlet başkanı,başbakan,genelkurmay başkanı,Avusturya Macaristan veliahtı ve veliahtı öldüren Sırplı öğrenciyi ve bir vatandaşı canlandırmaları ve içselleştirmeleri istenir.